[Το μανιφέστο είναι ένα εμπειρικό κείμενο που γράφεται από έναν πολίτη και αναπτύσσεται στο blog Διακήρυξη για μία άλλη Ελλάδα,για μία άλλη Ευρώπη. και η σελίδα του στο facebook Manifesto for another Greece, for another Europe
Τα κείμενα δεν έχουν συζητηθεί, έτσι μπορούν να φαίνονται απλοϊκά, ή μερικές προτάσεις να είναι τραβηγμένες, θα επιχειρηθεί να μπει μια τάξη για να ανοίξει μια συζήτηση με όποιον επιθυμεί.
Δεν χρειάζεται φυσικά να συμφωνεί κάποιος σε όλα, αλλά να συμφωνεί με τους ανοιχτούς δυνητικά συμμετοχικούς θεσμούς (inclusive institutions), την κυριαρχία του νόμου (κράτος δικαίου, rule of law), να αντιλαμβάνεται την εκμετάλλευση που προέρχεται από τις μόνιμες θέσεις εργασίας και την αξία των εμπορευσίμων δραστηριοτήτων.
Για μια ιδέα σχετικά με τους θεσμούς
More on the extractive/inclusive debate
Το μανιφέστο αποδέχεται την θεωρία για την εξέλιξη των θεσμών από τους Acemoglu Robinson, από την ιστορική περίοδο μέχρι σήμερα.
Για να πάρετε μια ιδέα σχετικά με τους θεσμούς στην Ελλάδα
Οι θεσμικές προϋποθέσεις για την οικονομική ανάπτυξη. Αριστείδης Χατζής
Για το τι είναι η κυριαρχία του νόμου (κράτος δικαίου) Rule of law
Τι θεωρητικά προαπαιτούμενα έχει το μανιφέστο
Το μανιφέστο δεν έχει προαπαιτούμενα ωστόσο είναι σημαντικό να μπορεί να καταλάβει κάποιος τους θεσμούς, την εκμετάλλευση των μόνιμων θέσεων εργασίας και τις εμπορεύσιμες δραστηριότητες.
Το μανιφέστο στηρίζεται σε τρία βιβλία, που ξεκαθαρίζουν τα παραπάνω θέματα
"γιατί αποτυγχάνουν τα έθνη" Acemoglu - Robinson,
"ο δρόμος προς την δουλεία" Hayek
"το αόρατο ρήγμα" Αρίστος Δοξιάδης.]
Να φτιάξουμε έναν μη εκμεταλλευτικό καπιταλισμό
Ο καπιταλισμός είναι το οικονομικό σύστημα που λειτουργεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου σε διάφορες παραλλαγές. Capitalism
Ο καπιταλισμός είναι εκμεταλλευτικός, με πολλές διαφορετικές βαθμίδες εκμετάλλευσης, στις χώρες που επικρατούν κλειστοί δυνητικά εκμεταλλευτικοί οικονομικοί και πολιτικοί θεσμοί.
Ο καπιταλισμός είναι πολύ λιγότερο εκμεταλλευτικός, με πολλές διαφορετικές βαθμίδες, στις χώρες που επικρατούν οι ανοιχτοί δυνητικά συμμετοχικοί οικονομικοί και πολιτικοί θεσμοί
Η παγκοσμιοποίηση είναι γεγονός, οι διεθνείς συνθήκες εμπορίου είναι υπό διαπραγμάτευση, το ερώτημα είναι αν οι κοινωνίες θα κινηθούν προς κλειστούς ολοκληρωτικούς εκμεταλλευτικούς θεσμούς ή προς ανοιχτούς δυνητικά συμμετοχικούς θεσμούς.
Το μανιφέστο υποστηρίζει ότι μπορεί να φτιαχτεί ένα μη εκμεταλλευτικό θεσμικό πλαίσιο που θα αναπτυχθεί και θα εξελιχθεί από τις χώρες με ανοιχτούς δυνητικά συμμετοχικούς οικονομικούς και πολιτικούς θεσμούς.
Το μη εκμεταλλευτικό θεσμικό πλαίσιο στηρίζεται σε ανοιχτές δυνητικά συμμετοχικές αγορές εργασίας, κεφαλαίου και κράτους.
Είναι προφανές ότι απαιτείται ένα δημοψήφισμα από τους πολίτες της χώρας που καταργεί τις μόνιμες θέσεις εργασίας με αλλαγή του συντάγματος.
Οι κατώτατοι μισθοί δεν μπορούν να είναι ενιαίοι για όλους τους εργαζόμενους, πρέπει να συνδέονται με την πραγματικότητα της αγοράς εργασίας και κεφαλαίου, ωστόσο σε ένα μέρος της οικονομικής δραστηριότητα μπορούν να θεσμοθετηθούν αξιοπρεπείς κατώτατοι μισθοί.
Έχουμε διαφορετικές πηγές δημιουργίας οικονομικής δραστηριότητας:
1 από κρατικά κεφάλαια για υπηρεσίες για τους πολίτες και δημόσια έργα
2 από Ευρωπαϊκά κεφάλαια μέσω επιδοτήσεων
3 από τραπεζικά κεφάλαια που κατευθύνονται σε επιχειρήσεις με πάνω από 20 εργαζόμενους
4 από τραπεζικά κεφάλαια που κατευθύνονται σε στεγαστικά δάνεια
το μεγαλύτερο ποσοστό των τραπεζικών κεφαλαίων είναι στην ουσία περιουσία των πολιτών αφού οι τράπεζες ανακεφαλοποιήθηκαν με χρήματα πολιτών
5 από επενδυτικά κεφάλαια του εξωτερικού
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις μπορούμε να θεσμοθετήσουμε απλούς νόμους που δεν επηρεάζουν την λειτουργία της αγοράς και την καθιστούν δυνητικά συμμετοχική
1 κυριαρχία του νόμου, ότι λέει ο νόμος έχει πραγματική ισχύ και ελέγχεται σε συνεχή βάση από μια νέα επιθεώρηση εργασίας, χωρίς μόνιμους εργαζόμενους με εξειδικευμένους τομείς για όλη την χώρα.
2 δυνητική συμμετοχικότητα εργασίας, δεν υπάρχουν μόνιμοι εργαζόμενοι, επιτρέπονται οι απολύσεις, όλες οι θέσεις εργασίας προκηρύσσονται δημόσια στο internet από ένα νέο ΟΑΕΔ χωρίς μόνιμους εργαζόμενους
3 ίδια αμοιβή και δικαιώματα για την ίδια εργασία στον ίδιο δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό
4 Αυξημένη αμοιβή (πχ 10%) για την έκτακτη εργασία (είτε αναφέρεται σε έργο ωρών, είτε μηνών) σε σχέση με την πλήρη εργασία.
5 Αυξημένη αμοιβή για υπερωριακή εργασία (και τήρησή της).
4 εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης κατώτατος μισθός σε κάθε άμεσα ή έμμεσα εργαζόμενο σε δημόσιο, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ΔΕΚΟ, τράπεζες, ιδιωτικές εταιρείες με πάνω από 20 άτομα.
Προοδευτική αύξηση των μισθών σε έμμεσα εργαζόμενους και μείωση σε άμεσα εργαζόμενους σε δύο χρόνια, έτσι να προσαρμοστούν οι ιδιωτικές εταιρείες με την υπογραφή νέων συμβάσεων.
6 μισθοί σε δημόσιο, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ΔΕΚΟ, τράπεζες σε μια προσδιορισμένη από την στατιστική υπηρεσία κλίμακα (ενιαίο μισθολόγιο)
7 οι τράπεζες όταν γίνουν ιδιωτικές και οι ιδιωτικές εταιρείες επιλέγουν ελεύθερα την κλίμακα αποδοχών σύμφωνα με τους νόμους της συμμετοχικής αγοράς εργασίας.
Αν κάποιος νομίζει ότι τα παραπάνω συνιστούν επέμβαση στην αγορά εργασίας κάνει λάθος, το κεϋνσιανό μοντέλο παραγωγής θέσεων εργασίας χωρίς σκοπό συνιστά πολύ μεγαλύτερη επέμβαση από τις παραπάνω θεσμικές προτάσεις που μετατρέπουν μια κλειστή δυνητικά εκμεταλλευτική αγορά εργασίας σε ανοιχτή δυνητικά συμμετοχική.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η παραπάνω θεσμική παρέμβαση δεν καλύπτει το σύνολο της οικονομίας, αλλά μόνο το δημόσιο και τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας καλύπτεται από επιχειρήσεις με λιγότερους από 20 εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες.
Ο κατώτατος μισθός για άμεσα και έμμεσα εργαζόμενους σε επιχειρήσεις με λιγότερα από 20 άτομα μπορεί να είναι μεταβαλλόμενος και σχετιζόμενος με το ποσοστό της ανεργίας.
Ο κατώτατος μισθός μπορεί να προσδιορίζεται από την στατιστική υπηρεσία συνδεδεμένος με τέσσερις ηλικιακές βαθμίδες (16-29, 30-39, 40-49, 50-67) και την αντίστοιχη ανεργία κάθε βαθμίδας.
Ανεργία μιας ηλικιακής βαθμίδας 50% προσδιορίζει τον κατώτατο μισθό της βαθμίδας όσο το όριο της φτώχειας αυξημένο κατά 20%.
Ανεργία μιας ηλικιακής βαθμίδας 5% προσδιορίζει τον κατώτατο μισθό της βαθμίδας όσο οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης.
Ενδιάμεσα ποσοστά ανεργίας προσδιορίζουν αναλογικά ενδιάμεσους κατώτατους μισθούς.
Αν κάποιος αναρωτιέται αν είναι σωστό να προσδιορίζονται διαφορετικοί κατώτατοι μισθοί θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι δεν έχει κανένα νόημα να προσδιορίζονται ενιαίοι κατώτατοι μισθοί όταν αυτοί δεν σχετίζονται με την αγορά.
Οι μισθοί που δεν σχετίζονται με την αγορά δεν πληρώνονται από την αγορά.
Η ανοιχτή δυνητικά συμμετοχική αγορά εργασίας επιτρέπει στον κάθε πολίτη να διεκδικήσει οποιαδήποτε θέση σε οποιαδήποτε τομέα. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνονται οι ίσες ευκαιρίες για κάθε πολίτη.
Όλες οι αποδοχές επαναπροσδιορίζονται σε ετήσια βάση με τα νέα δεδομένα.
Όλοι οι άνεργοι έχουν πρόσβαση σε ένα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα όσο το όριο της φτώχειας (όταν η ανεργία είναι 5% και μικρότερο όταν η ανεργία είναι μεγαλύτερη) συνυπολογίζοντας άλλα εισοδήματά τους.
μετενέργια
συμπλήρωση εισοδημάτων ανέργων
5 από ιδιωτικά κεφάλαια μικρών επιχειρήσεων με ή χωρίς τραπεζικό δανεισμό
ιδιωτικά κεφάλαια.
Τα κρατικά κεφάλαια συνδέονται με φόρους πολιτών.
Εφαρμόζοντας τα παραπάνω στην Ελλάδα
Η οικονομική δραστηριότητα που δημιουργείται άμεσα ή έμμεσα με κρατικά κεφάλαια (στα οποία θα συμπεριλάβουμε τα κεφάλαια τραπεζών που έχουν ανακεφαλαιωθεί με χρήματα πολιτών) και κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μπορεί να θεσμοθετηθεί να μην είναι εκμεταλλευτική μέσα στην χώρα.
Η οικονομική δραστηριότητα που μπορεί να δημιουργηθεί από νέες επενδύσεις μπορεί να κατοχυρωθεί ότι δεν θα είναι εκμεταλλευτική μέσα στην χώρα.
Η θεσμοθέτηση είναι πολύ απλή και μπορεί να κατοχυρωθεί συνταγματικά
Κατάργηση των εργαζομένων με "μπλοκάκι" στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που εργάζονται σε συγκεκριμένη υπηρεσία με συγκεκριμένη εργασία, στον ίδιο εργοδότη, (μια απάτη του κράτους για να εισπράττει εισφορές για τον ΟΑΕΕ, χωρίς οι ίδιοι να έχουν εργατικά δικαιώματα, βαφτίζοντάς τους ελεύθερους επαγγελματίες).
Μισθοί σε Δημόσιο, ΟΤΑ, ΔΕΚΟ, τράπεζες, απελευθέρωση απολύσεων, απαγόρευση απεργίας
Μισθοί σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα (ανεξάρτητα αριθμού εργαζομένων) που εξυπηρετούν ανάγκες του δημοσίου ή παίρνουν επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι απολύσεις είναι ήδη απελευθερωμένες, επιτρέπεται η απεργία αλλά συνήθως δεν γίνεται γιατί οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν με απόλυση
Μέσα σε μια τριετία πρέπει να υπογραφούν νέες συμβάσεις έτσι ώστε κάθε υπηρεσία ή έργο που γίνεται για ανάγκες του δημοσίου ή δημιουργείται με επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να υλοποιείται από άμεσα ή έμμεσα εργαζόμενους με κατώτατο μισθό όσο οι προσδιορισμένες εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης.
Όλες οι παραπάνω εταιρείες σε μια τριετία θα αναπροσαρμόσουν τις προσφορές τους, συνυπολογίζοντας το παραπάνω εργατικό κόστος ώστε μετά την τριετία να έχουν πιστοποίηση "μη εκμετάλλευσης τύπου β". Αν δεν έχουν την πιστοποίηση θα αποκλείονται από διαγωνισμούς του δημοσίου και επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στις παραπάνω επιχειρήσεις περιλαμβάνονται επιχειρήσεις με υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης, ενημέρωσης νοσηλίων νοσοκομείων, ...
Όλοι οι διαγωνισμοί ανάληψης έργων και υπηρεσιών θα δημοσιοποιούνται ανοιχτά στο ίντερνετ και θα μπορούν να λάβουν μέρος πιστοποιημένες επιχειρήσεις που οι εργαζόμενοί τους έχουν παρακολουθήσει εκπαίδευση με προγράμμματα ΕΣΠΑ, ή έχουν πιστοποίηση προϋπηρεσίας.
Αυτοδιαχειριζόμενες ομάδες εργαζομένων θα μπορούν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, αν η ομάδα είναι τουλάχιστον πιστοποιημένη "μη εκμεταλλευτική" τύπου β
Ιδιωτικός τομέας εταιρείες με πάνω από 20 εργαζόμενους, απελευθέρωση απολύσεων, επιτρέπεται η απεργία
Στον ιδιωτικό τομέα σε εταιρείες με πάνω από 20 εργαζόμενους το κράτος επιβάλει δύο συνθήκες:
ο κατώτατος μισθός σε όλους τους άμεσα ή έμμεσα εργαζόμενους είναι όσο οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης,
για ίδια εργασία στην ίδια εταιρεία δεν επιτρέπεται να υπάρχουν εργαζόμενοι έμμεσα εργαζόμενοι με αδικαιολόγητα διαφορετικές αποδοχές και δικαιώματα (πχ δύτες με ένσημα δύτη που εργάζονται στην εταιρεία και δύτες με μπλοκάκι που εργάζονται σε εξωτερικό συνεργείο).
Τα παραπάνω ισχύουν για νέες επενδύσεις, εταιρείες που ζητούν δάνεια από Ελληνικές τράπεζες και πτωχευμένες εταιρείες που μετά από αλλαγή management μπορούν να γίνουν βιώσιμες.
Στους επενδυτές θα παρέχεται η δυνατότητα απόλυσης των εργαζομένων και πιθανόν μηδενική φορολόγηση για κέρδη που επαναεπενδύονται.
Οι παραπάνω εταιρείες πιστοποιούνται μη εκμεταλλευτικές εταιρείες τύπου β με ειδικό σήμα μη εκμετάλλευσης εργαζομένων.
Αν κάποια εταιρεία μπορεί να συνεργάζεται με άλλες εξωτερικές εταιρείες που όλες έχουν πιστοποίηση μη εκμετάλλευσης τύπου β, τότε μπορεί να λαβαίνει πιστοποίηση τύπου α μη εκμετάλλευσης εργαζομένων. Η πιστοποίηση εταιρειών σε μη εκμεταλλευτικές τύπου α είναι εθελοντική.
Η πιστοποίηση ελέγχεται από εξειδηκευμένες υπηρεσίες της επιθεώρησης εργασίας.
Εταιρείες με πάνω από 20 εργαζόμενους που είναι κερδοφόρες και δεν ζητούν δάνεια έχουν δυνατότητα να προσαρμοστούν σε μια τριετία έτσι ώστε να καλύψουν προοδευτικά τις απαιτούμενες από το κράτος συνθήκες.
Η απελευθέρωση των απολύσεων θα επιτρέψει τον ανασχεδιασμό όλων των πτωχευμένων εταιρειών.
Όλες οι παραπάνω δράσεις είναι προτάσεις αφορούν οικονομικές δραστηριότητες που σχετίζονται με το δημόσιο, με χρήματα φορολογούμενων από την Ελλάδα ή την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σχετίζονται ακόμα με μεγάλες εταιρείες που είναι πτωχευμένες και μεγάλες επενδύσεις που μπορούν να προσκληθούν από το Ελληνικό κράτος.
Οι παραπάνω παρεμβάσεις έχουν μικρότερο κόστος από τον κυβερνητικό παρεμβατισμό του κεϋνσιανού μοντέλου και ανταλλάσσουν την απελευθέρωση των απολύσεων και πιθανά την μη φορολόγηση κερδών που επανεπενδύονται με αξιοπρεπείς κατώτατους μισθούς.
Μισθωτοί ιδιωτικού τομέα, επιχειρήσεις με λίγους εργαζόμενους, χωρίς σχέση με το δημόσιο ή επιδοτήσεις. Οι απολύσεις είναι ήδη απελευθερωμένες, επιτρέπεται η απεργία αλλά συνήθως δεν γίνεται γιατί οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν με απόλυση.
Παρόλα τα παραπάνω και το γεγονός ότι αφορούν ένα μεγάλο τμήμα της οικονομίας, δεν αφορούν όλη την οικονομία.
Η ζούγκλα του ιδιωτικού τομέα στις μικρές επιχειρήσεις με κατεστραμμένους επιχειρηματίες θέλει ιδιαίτερη προσοχή γιατί πρέπει να αναζητηθούν προτάσεις που να πλησιάζουν την αγορά.
Δεν μπορεί να θεσμοθετηθεί κατώτατος μισθός όσο οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης αν η ανεργία δεν είναι γύρω στο 5%.
Η ισότητα των πολιτών μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από την απελευθέρωση των απολύσεων.
Μεταβαλλόμενος κατώτατος μισθός συνδεδεμένος με το ποσοστό ανεργίας είναι μια πρόταση για τους μισθούς στις μικρές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, που δεν συνδέονται έμμεσα με δραστηριότητες που προκύπτουν από την ανάγκες του δημοσίου ή επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η εθελοντική πιστοποίηση επιχειρήσεων σε "μη εκμεταλλευτικές τύπου α" με άμεσα και έμμεσα εργαζόμενους με αξιοπρεπείς αμοιβές, αλλά και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τύπου β, θα δημιουργήσει μια μετενέργια που θα παρασύρει πολλές μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τις αμοιβές πάνω από τον προκαθορισμένο κατώτατο μισθό.
Έτσι για να συνεργάζεται μια εταιρεία κούριερ με μια άλλη εταιρία που θέλει να πιστοποιηθεί σαν "μη εκμεταλλευτική τύπου α", θα πρέπει να πληρώνει αξιοπρεπώς τους εργαζόμενους, ακόμα και αν έχει αυξημένο κόστος παροχής υπηρεσιών, δηλαδή θα πρέπει να πιστοποιηθεί τουλάχιστον "μη εκμεταλλευτική τύπου β"
Σημαντικό στον ιδιωτικό τομέα είναι η δυνατότητα ευέλικτων μορφών εργασίας, όπου εργαζόμενος εργάζεται όσο χρόνο χρειάζεται, αλλά αμείβεται με 10% υψηλότερα από τον εργαζόμενο που εργάζεται με πλήρη ωράριο.
Δηλαδή μια επιχείρηση να επιτρέπεται να προσλάβει όσους εργαζόμενους χρειάζεται, αρκεί να το κάνει από την προηγούμενη ημέρα και να έχει ενημερώσει για την πρόσληψη και την απόλυση τα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου εργασίας. Οι εργαζόμενοι που εργάζονται σε ευέλικτες μορφές εργασίας δεν χάνουν το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα αν το δικαιούνται, Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα μειώνεται όσο αυξάνονται οι αποδοχές από ευέλικτη εργασία, έτσι ώστε οι συνολικές αποδοχές να μην υπερβαίνουν τις οικογενειακές εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης.
Οι αμοιβές με αναλογικό ποσοστό των εύλογων δαπανών διαβίωσης και στέγης, επιτρέπουν στην επιχείρηση να πιστοποιηθεί σαν "μη εκμεταλλευτική τύπου β¨
Οι αμοιβές με αναλογικό ποσοστό του τρέχοντος κατώτατου μισθού αυξημένου κατά 10% είναι νόμιμες.
Η μαύρη εργασία τιμωρείται αυστηρά για τον εργοδότη.
Ο εργαζόμενος προσπαθεί να κρύψει την μαύρη εργασία για να αποσπάσει ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα που δεν δικαιούται, θα χάνει το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για ένα χρονικό διάστημα.
Η μη τήρηση του συμβολαίου πρόσληψης από τον εργοδότη επιφέρει αυστηρά πρόστιμα.
Ελεύθεροι επαγγελματίες
Κατάργηση όλων των εκμεταλλευτικών δικαιωμάτων και συντάξεων που προέρχονται από φόρους υπέρ τρίτων.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες με καθαρά εισοδήματα όσο το όριο της φτώχειας δεν πληρώνουν καθόλου φόρο και πληρώνουν εισφορές αναλογικές των εισοδημάτων τους.
Πολίτες που εργάζονται στο δημόσιο και αμείβονται με μισθούς πάνω από τις οικογενειακές εύλογες δαπάνες διαβίωσης και δαπάνες στέγης απαγορεύεται να εργάζονται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες με ποινή σε περίπτωση παραβίασης την απόλυσή τους.
Αν επιθυμούν παραπάνω χρήματα να παραιτηθούν από το δημόσιο και να εργασθούν σαν ελεύθεροι επαγγελματίες.
Ποινή απόλυσης πρέπει να επιφυλάσσεται σε γιατρούς που παίρνουν φακελάκια και καθηγητές που κάνουν ιδιαίτερα. Αν θεωρούν ότι πληρώνονται λίγο να παραιτηθούν από το δημόσιο και να πληρωθούν καλά στον ιδιωτικό τομέα.
Ελεύθερη πρόσβαση για ανάληψη έργων χωρίς μεσάζοντες από το δημόσιο, για όλους τους πιστοποιημένους ελεύθερους επαγγελματίες. Η πιστοποίηση πρέπει να είναι απλή και να παρέχεται μετά από εκπαίδευση αν χρειάζεται στον καθένα.
Παρακολούθηση του περιουσιολογίου των ελεύθερων επαγγελματιών και της οικογένειάς τους με αυτόματους κρυπτογραφημένους αλγόριθμους (που να διασφαλίζουν την ανωνυμία), έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι δεν μπορούν να αυξήσουν την περιουσία τους με μαύρα εισοδήματα.
Όποιος αυξάνει αδικαιολόγητα την περιουσία του βρίσκεται από τα πληροφορικά συστήματα και περνάει από έλεγχο.
Αγρότες
Κατάργηση όλων των δικαιωμάτων, σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή.
Άνοιγμα του δικαιώματος στην καλλιέργεια και πώληση των προϊόντων χωρίς περιορισμούς για όλους τους αγρότες με εισοδήματα μέχρι το όριο της φτώχειας.
Καμία φορολόγηση για εισοδήματα μέχρι το όριο της φτώχειας και ασφαλιστικές εισφορές ανάλογες των εισοδημάτων.
Παρακολούθηση του περιουσιολογίου των αγροτών και της οικογένειάς τους με αυτόματους κρυπτογραφημένους αλγόριθμους (που να διασφαλίζουν την ανωνυμία), έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι δεν μπορούν να αυξήσουν την περιουσία τους με μαύρα εισοδήματα.
Όποιος αυξάνει αδικαιολόγητα την περιουσία του βρίσκεται από τα πληροφορικά συστήματα και περνάει από έλεγχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου